MAT.

Det var ovanligt länge sedan jag skrev något om mat eller bakning. Såhär kommer ett jättegott recept jag testade ikväll.

Spagetti Med Räkor Och Chili. Till 4 st.

2 Askar räkor i lake¨
4 Portioner spagetti
2 Skalade och strimlade morötter i stavar
4 Vitlöksklyftor
4 Salladslökar
150g Sockerärtor
Sweet Chilisås
2 st Lime
Salt och Peppar
Koriander

Gör så här:
Låt räkorna i lake rinna av. Koka spagettin. Woka morötter i matolja några minuter. Lägg i vitlök, salladslök och sockeräter. Woka i ytterligare 2 min. Vänder ner spagettin, räkor och sweet chili och låt det bli varmt. Pressa en lime över woken och smaka av med salt pch peppar. Servera med en limklyfta och koriander som garnering.


Kommentarer
Skrivet av: miss anonymus

ågud vad det saftar i munner! ska typ laga det nu, fast jag är mätt;)<3<3

Skrivet den: 2011-01-11 Klockan: 18:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0