Maränger.

Jag har verkligen inte haft tid eller ork att blogga ordentligt på sistonde men snart är det påsklov och då lär jag ta tag i det och annat. Nu på kvällen har jag bakat maränger, stoppade precis in dem i ugnen. Synd att de ska vara inne fär så länge. Bara 45 minuter kvar..

3 äggvitor (1 dl)
2 dl socker
Några droppar ättiksprit

Sätt på ugnen. Vispa upp äggvitorna med ättikspriten och hälften av sockret till hårt skum. Vänd försiktigt ner resten av sockret. Lägg smeten i klickar på bakplåtspappertäckt plåt. Grääda i mitten av ugnen på 100 grader i ca 45 min tills de blir lätta och släpper från pappret.




Update: Dessa maränger tar bara mer tid ju mer jag väntar...                                                                           


Kommentarer
Skrivet av: batt

Härligt goda ^^

MUMMMMS!!!

Skrivet den: 2010-03-30 Klockan: 20:29:03
Blogg: http://batouls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0