Nu är jag hemma!

Nu är jag hemma, eller okey kom hem imorse men sen dess har jag bara lata mig och det räknas inte riktigt. Tog jättmånga bilder i Tallin, åt smörgåsbord, beökte ett gammalt fängelse, shoppade både souvernirer, kläder och på tax freen. I Gamla Stan vid Rådhustorget som det hette fanns en massa uteserveringar. Eftersom det var hela 27 grader i skuggan kändes det som sommar i typ Spanien. Jag gick runt i shorts och linne, ändå var det så otroligt varmt.

Jag var ju egentligen borta i bara 40 timmar men det känns alltid som så mycket längre ändå. Det var ganska dålig shopping men otroligt mysigt att strosa runt. Vi gick in i en butik där de sålde bärnsten. Tusentals smycken i bärnsten, vissa var riktigt stora. Det var så coolt.

Vi besökte också ett vakttorn, där kunde man se över hela staden. Några trappor innan man kon högst upp i tornet fanns också ett litet hål rakt ner men endast ett galler över. Det var tydligen vaktutkikarens toalett. Stackare, jag tyckte dock det var lite roligt.

Lite bilder...


Usikten från utkisktornet.



Lunch. Jag tog en "Volga-Volga".



Såhär såg jag ut. Shoppade på Zara, super! Men den estländska shoppingen var inte bra!
Fast halsbandet köpte jag i alla fall i en estländsk butik!



Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0