Söndag, eftermiddagste, shopping & fairtrade.

Hej! Idag har det blivit lite allt möjligt. Först var det mässa med temat "For the World" och efteråt såldes  det både vintagekläder, fika och fairtrade produkter m.m. Det var jättemysig och jag köpte både en en väst i mocka/sammetsliknande tyg, en axelväska och två påsar fairtrade te och en fairtrademärktchokladbar. Min kära vän Annika kom däremot hem med en jättehäftig paljettblus i oversize och för den betalade hon bara tjugo kronor. Men jag är inte avundsjuk, allt jag köpte kostade bara åttio kronor och alla pengar går till Svenska Kyrkans organisation "Hela Världen" som hjälper människor i fattiga länder. Det blev helt klart dagens goda gärning! Har ni också haft en mysig söndag?

 
  
 



Nu ska jag slappa framför tv:n men ikväll ska jag testa att laga indisk linssoppa med pitabröd till middag för första gången. Hoppas det bli lyckat, återkommer med resultat!

/Rebecca

 


Kommentarer
Skrivet av: Bitterfittan

vad gör du idag snygging? (:

Skrivet den: 2010-03-14 Klockan: 17:54:56
Blogg: http://frokenbitterfitta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0