Nationella, igen...

Idag är det dags för det fjärde nationella provet. Jag har redan tröttnat. Paniken man brukade känna förut innan ett nationellt prov har mer blivit "åh, nej inte igen". Man har ju inte bara ett prov i varje ämne utan ungefär tre. I alla fall i avenska och engelska. Men nu ska jag försöka tagga till. idag är det skriv, det borde väl bli ganska kul..?

- Bekväma kläder. Man får mycket svårare att koncentrera sig med kläder som skaver eller känns obehagliga.

- Fokus. Att inte börja tänka på annat, typ som vad som går på tv ikväll.

- Läsa igenom frågan ordentligt innan man börjar skriva och vet vad det är man ska skriva om så man inte skriver ihop något på tio sifor utan slut.

- Sist men inte minst, det går inte att plugga till nationella prov. Så tänk inte, jag kan inte det här, eller nej jag kommer inte klara det. Det funkar aldrig.

Lycka till alla som också ska göra nationella idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0