Tiden Går.

Jag tänker tillbaks på mig ett själv för ett år sedan. Känner inte igen mig. Är egentligen bara 12 ynka månader sedan jag såg mig själv i spegeln och trodde att såhär var livet. Att det var oföränderligt och alltid skulle vara detsamma. Jag kunde inte se mig själv som som någon annan. Som äldre, som vuxen och gammal. Det kan jag visserligen inte nu heller men det känns mer nåbart. Som om det ändå finns inte räckhåll. Inte nu. Inte sen. Men kanske senare. Det finns där. Så kanske åldern. Knappt märkbar utan kommer smygande på en, gradvis. Det är inte samma liv jag lever nu som då. Tiden går och tider förändras.









Kommentarer
Skrivet av: fanny

För ett år sen hade inte jag träffat dig. För ett år sen trodde jag att jag visste det mesta om kärlek och vänskaper. Jag trodde väl aldrig då att jag skulle lära känna så enastående människor i England och att jag nu samtidigt som dig räknar ner timmarna. Snart blir det sekunderna som kommer bli tills kramar. SÅ fantastiskt.

Jag tror det är bra att man inte vet för mycket om framtiden ändå.Vad har man då att se fram emot? Vad har man då att skapa om man vet allt?

Skrivet den: 2011-02-18 Klockan: 00:21:07
Blogg: http://fannyjonssons.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0